John Rudolf
Nytt svar| Tarjei - Skrivet: 2007-08-06 11:48:52 |
| Jag har köpt en tavla signerad John Rudlof '53. Tavlan er en målning av et segelskepp. Jag har forsökt att hitta nogot om John Rudolf, men har inte lyckats. Det närmaste jag kommer är John Rudolf Olsson, men heller inte om honom är det lätt att hitta nogot. Kan nån vära så snälla att hjälpa mig med information? |
| Joakim - Skrivet: 2007-08-14 10:06:05 |
| Hej, Wikipedia har en förteckning över svenska konstnärer, du kanske kan hitta något där! Länken är : http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_svenska_konstn%C3%A4rer .. Lycka till, hälsningar Joakim |
| Markus - Skrivet: 2011-01-20 20:48:05 |
| Hejsan Ditt inlägg hade några år på nacken men men, har du kvar tavlan? John Rudolf Olsson var min morfar. Han levde och verkade i Hällevadsholm i Bohuslän. Han var en mycket karismatisk och omtyckt person och jag saknar honom mycket. Han målade en massa tavlor, i naivistisk stil. Mest med motiv från havet, stenhuggerier eller landsbygden förr. Jag tror han var med på Liljevalls två gånger. Om du fortfarande är intresserad får du gärna fråga så får vi se om jag kan svara. Mvh Markus |
1
Tillbaka